Fotiť vie predsa každý...

Čo je na tom, všetci máme predsa mobily! Áno, dnes sa už aj mobilom dá urobiť použiteľná fotografia, dokonca aj video. No iba stlačiť spúšť spravidla nestačí.

Fotografie majú silu stiahnuť na seba okamžitú pozornosť. Sú tým prvým, čo si v časopise všimneme. 

Dokážu predať tému a vzbudiť záujem dozvedieť sa viac. Oslovujú emocionálnu zložku našich osobností. Fotografie sa nám prihovárajú univerzálnym jazykom - sú ako hudba, nepotrebujú preklad. Komunikujú okamžite.

Najmä v prípade časopisov pre zamestnancov nie je z finančného hľadiska reálne pravidelne využívať služby profesionálneho fotografa. Nie je to nevyhnutné. Dôležitý okamih v živote ľudí z vašej firmy zachytený mobilom je často účinnejší a cennejší ako technicky dokonalé, ale strojené zábery. Len treba vedieť, ako presvedčiť mobil, aby vypľul použiteľnú kvalitu...

Niekedy situácia neumožňuje premyslieť si zábery vopred. Keď robíte časopis, pouvažujte, ako budú fotografie fungovať s textom.

  • Ako pomôžu fotografie čitateľom pochopiť text?
  • Akú atmosféru by mali mať, aby sme vyvolali zamýšľaný dojem z článku?
  • Dá sa hlavné posolstvo textu vyjadriť aj fotografiou a tým umocniť celkový dojem?

Dôležitejšie ako technika je vaše oko. Vždy skúste urobiť viacero záberov, najmä pri fotografovaní ľudí (napr. z dôvodu nechceného žmurknutia v okamihu stlačenia spúšte). Aj profesionáli majú veľký odpad, z desiatok nasnímaných záberov použijú jeden, dva. To je v poriadku, nešetrite!

Nastavte si čo najvyššie rozlíšenie, aby bolo z čoho rezať. Skúste zábery s bleskom, bez neho, skúste rôzne uhly, zábery na šírku i na výšku, detaily i celkový pohľad. Skúste kompenzáciu expozície. Aha, to už zachádzame do technických detailov. Niektoré sú dôležité, ak chceme snímky, ktoré môžeme bez váhania použiť na tlačové účely.

O to, prečo si fotografie zaslúžia rovnaký rešpekt ako text a ako produkovať fotografie v nevyhnutnej kvalite, sa s vami radi podelíme na workshope vo vašej firme. Pracovať budete s vašou technikou.